Forum Strona Główna -> Dział mechaniczny -> Tigra Projekt - SWAP
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Tigra Projekt - SWAP
PostWysłany: Sob 13:32, 30 Sty 2010
Master
StuntMan
StuntMan

 
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 915
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa





Siemano.

Od pewnego czasu zastanawiam się nad pewnymi zmianami w Tigrze.
Kręcą mnie dobre osiągi i lubię fan, jednak mam dylematy.
Zastanawiam się nad przekładką jednostki C20XE (2.0, 16V 150km) z Calibry. Przeróbka kosztuje w granicach 3000zł.
Dobry silnik ze skrzynią i osprzętem idzie wyrywać za 2 tysiaki, reszta to już pierdoły typu elektronika i oczywiście robocizna w serwisie.
Jak wiadomo 3tyś. zł, to spora gotówka jak na nasze realia, dlatego zastanawiam się czy warto inwestować w powiedzmy szczerze, stare auto tak duże pieniądze.

Jedyne co mnie motywuje to 5 sek. do 100 Laughing
I te zdziwienie, kiedy Tigra wyprzedza lajtowo wszystko co napotka
http://www.youtube.com/watch?v=-upCvTKjQZc

Jak myślicie, opłaca się inwestować w taką przekładkę?
Powiedzmy że po takiej przeróbce samochód zostaje u mnie na dłuższy okres (3-4 lata) Twisted Evil


Ostatnio zmieniony przez Master dnia Sob 13:33, 30 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:54, 30 Sty 2010
sliderman
250ccm
250ccm

 
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5





Jak wiesz że samochód ci sie nie znudzi nie jest zamały, fajnie ci sie nim smiga, nie gnije ani nic. A masz kasiore to ja bym sie za to wziął respekt jest, satysfakcja własna, masz to co lubisz. Wiadomo że pózniej nikt ci za to nie odda ale jak masz 3k kołki to można sie pobawić, materialisci powiedza ze lepiej to sprzedac i kupic odrazu cos mocniejszego nowszego ale to jest cały funn
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:33, 30 Sty 2010
Milosz_MBK
600cc
600cc

 
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Czewa !





Ja lubię takich ludzi jak robią to co chcą zrobić w swoim aucie lub jakimś moto i dążą do tego i to robią bardzo mi się to podoba Smile i fajnie by było jak byś zrobił taką przekładkę silnika ExclamationExclamation Fajnie to musi chodzić widząc po tym filmiku na youtube . Wiesz mi np 3000 tysie by było szkoda ale podoba mi się takie coś Very Happy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:52, 31 Sty 2010
Adam_neos
Profesionalista
Profesionalista

 
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 1069
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Częstochowa SCZ





Master gdzieś ty kurw*a naliczył 3 kafle za swapa Exclamation? Silnik z osprzętem to 1400zł-1800zł . Byle nie anglik
Założenie silnika free ( wyciągasz , zakładasz , podpinasz )
Elektryka jeśli się znasz , free , jesli nie 300zł podłaczenie na Lisińcu .

W Twojej Tigrze widzi mi się 1.8 16v niż 2.0 .
A ogólnie to cięzko będzie tak wielki silnik wsadzić to tak małego auta jakim jest TIGRA .

Jak dla mnie , wolał bym mieć 1.8 16v . Moc wystarczająca , a to że 5 sec . W ŻYCIU Exclamation Na serii 2.0 DOHC w Tigrze tego nie wyciągniesz .

Jestem ciekaw jak by wyglądała kwestia utrzymania tego samochodu ( spalanie , prowadzenie się ) . Tak cięzki silnik więc zapewne Tigra będzie podsterowna .
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:27, 31 Sty 2010
Master
StuntMan
StuntMan

 
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 915
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa





Właśnie Adam dlatego mówię o kosztach rzędu 3 tysiaki.

Gadałem z kilkoma osobami które wsadzały C20XE i C20LET więc znam trochę szczegółów.
Trzeba spawać nowe mocowania (łapy) silnika, nie obejdzie się bez przetaczania/skracania różnych tuli, piast itd. W trakcie przekładki zawsze wynika sporo nieprzewidzianych wydatków, każdy Ci to potwierdzi.
Chłodzenie, komputer, naprawdę zabawy jest o wiele więcej niż Ci się wydaje.
Co do podsterowności.. Nigdy nie spotkałem się z opinią że Tigra źle się prowadzi po Swapie, więc tym się wcale nie przejmuje.

C20XE spala w granicach 8-12l.
Teraz Tigi mi spala średnio 7l więc jakoś szczególnie mnie to nie zaboli.
Leta nie opłaca się wkładać bo ma 130km więc zyskuję tylko 40kucy a koszty przekładki są takie same.
Spójrz na filmik z pierwszego postu, gdzie robi gostek w 6sek. 100km/h
A tak w ogóle to już nie chodzi o te sekundę-dwie różnicy, ogólnie taka Tigra ma niesamowite dojebanie.
Jak widzę takie przyśpieszenie to aż się uśmiech na twarz ciśnie.
http://www.youtube.com/watch?v=BNyMmCvMUB8&feature=related


Ostatnio zmieniony przez Master dnia Nie 23:28, 31 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:47, 01 Lut 2010
sliderman
250ccm
250ccm

 
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5





Adam_neos napisał:
Master gdzieś ty kurw*a naliczył 3 kafle za swapa Exclamation? Silnik z osprzętem to 1400zł-1800zł . Byle nie anglik
Założenie silnika free ( wyciągasz , zakładasz , podpinasz )
Elektryka jeśli się znasz , free , jesli nie 300zł podłaczenie na Lisińcu .

W Twojej Tigrze widzi mi się 1.8 16v niż 2.0 .
A ogólnie to cięzko będzie tak wielki silnik wsadzić to tak małego auta jakim jest TIGRA .

Jak dla mnie , wolał bym mieć 1.8 16v . Moc wystarczająca , a to że 5 sec . W ŻYCIU Exclamation Na serii 2.0 DOHC w Tigrze tego nie wyciągniesz .

Jestem ciekaw jak by wyglądała kwestia utrzymania tego samochodu ( spalanie , prowadzenie się ) . Tak cięzki silnik więc zapewne Tigra będzie podsterowna .


Wiadomo, że żeby się ją dobrze prowadziło trzeba będzie po mojemu obniżyć zawieszenie szeroki kapeć i spojler z tyłuRazz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:03, 01 Lut 2010
Master
StuntMan
StuntMan

 
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 915
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa





Zawieszenie obowiązkowo, twardsze i 40mm w dół być musi, oczywiście.
Szerokość nie koniecznie z tego co się orientowałem, szerokość w takim autku to jedynie czysta optyka. Wink
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:51, 01 Lut 2010
mariangtix
300ccm
300ccm

 
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Turów





2.0 to za duzy silnik do Tigry moim zdaniem... Tak jak Adam mowi 1.8 wystarczy... Ale swap to nie tylko silnik ... Cala komora na silnik musibyc przerobiona tzn lapy silnika itp... Ja przekładke robilem z kumplem tylko w cinquecento. Z 700 zrobilismy 1.2 16v.... I to nie tylko silnik bo polosie cale zawieszenie skrzynia elektryka wydech lapy silnika gumy itp.. Nie mam zadnego zdjecia ani filmiku tego auta ale cienias tez potrafi w 1.2 Smile
http://www.youtube.com/watch?v=90VQKvcXP4c Mniej wiecej taki efekt Smile
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:37, 01 Lut 2010
Adam_neos
Profesionalista
Profesionalista

 
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 1069
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Częstochowa SCZ





Do tego muszą dojść rozpórki , żeby nam to auto się jakoś trzymało na zakrętach .

Master czyli 1 zdanie , Gra nie warta świeczki .
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:03, 06 Lut 2010
Lukasz_NRG
800cc
800cc

 
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Częstochowa





a tam master mody to podstawa a c20xe jest zajebisty i spokojnie wejdzie do tigry powodzenia w projekcie najlepiej jeszcze zaturb ten silnik wtedy bedzie mial powyzej 200 ps tylko ze straszna orka wtedy jest z odpręzeniem jednostki
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:32, 07 Lut 2010
Master
StuntMan
StuntMan

 
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 915
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa





Panowie, skrzynia F20 już jest u mnie w garażu. Very Happy
Jak dorwie nie zarżnięty silnik to od razu przekładka ;p
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:48, 08 Lut 2010
Kubex
70cm
70cm

 
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Panowie, moc mocą, ale doliczcie sobie jeszcze koszty swapa hamulcy. Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.


Ogólnie jestem za swapem, jest cholerna radocha zrobic cos po swojemu Smile powodzenia.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:34, 10 Lut 2010
krzysio952
250ccm
250ccm

 
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Blachownia





Master pamiętaj
żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka ;D
Zobacz profil autora
Tigra Projekt - SWAP
Forum Strona Główna -> Dział mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin